Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.6.2013, Petr Štefek, recenze
V tomto článku si budeme snažit přiblížit to, jak budou vypadat herní konzole nové generace. Letitý souboj Microsoftu proti Sony, respektive Xbox versus PlayStation, se nám v budoucnu ještě více vyostří.
peta1 (2) | 30.11.201522:24
Čím více diskuzí si čtu, tím méně jasno mám. Původní volba byla spíše xbox, ale i na webu věnovaném xboxu http:­/­/www.xboxone.cz­/srovnani­-xbox­-one­-vs­-ps4.html recenze i komentáře pod ním doporučují spíše Playstation 4. Nevíte jak je to s čipováním? Aby na tom šli i půjčované hry
Odpovědět0  0
nezle (1) | 13.3.201421:10
Jako majitel Xbox 360 samozřejmě pošilhávám po Xbox One, ale jeho výkon v porovnání s Playstation 4 viz srovnání: http:­/­/herni­-konzole.megaduel.cz­/porovnani­-sony­-playstation­-4­-vs­-microsoft­-xbox­-one.htm mě nutí přehodnotit svůj postoj. Nejde ani tak o papírový výkon, ale o praktické výsledky, kdy Xbox má u multiplatformových her výrazně nižší rozlišení nebo dokonce framerate. Prostě se karty najednou obrátili... než bude u nás Xbox One oficiálně dostupný, doufám, že se situace trochu srovná a vyvojáři najdou skulinku jak zlepšit horší výsledky.
Odpovědět0  0
Zanzibarman (11) | 19.1.201422:39
herní konzole jsou úspěšné podle her, které vývojáři udělají, to rozhoduje o úspěchu
Odpovědět0  0
Tralaláčik | 25.6.20131:04
"Intel samozřejmě nelení a bude představovat své vlastní řešení Silvermont ­(o tom někdy v příštím článku­), které bude zřejmě minimálně stejné dobré jako Jaguar od AMD, ale musíme si ještě nějaký ten pátek na oficiální představení počkat.­" ???

Intel představil architekturu Silvermont pro smarphony i datacentra
Jan Vítek, 7.5.2013, aktualita
zdroj: https:­/­/www.svethardware.cz­/intel­-predstavil­-architekturu­-silvermont­-pro­-smarphony­-i­-datacentra­/37796
Odpovědět0  0
Garry Oak | 23.6.20131:33
V článku podle mě chybí informace, že zatímco PS4 si z operační paměti permanentně vyhrazuje 1GB pro systém, Xbox One si vyhrazuje celé 3GB.

Tady už je těžké zůstávat objektivní, protože PS4, co se operační paměti týče, je daleko za Xbox One.
Odpovědět0  0
Nomad | 22.6.201314:56
Kdyby ta pamět nebyla sdílená pro grafiku tak by to bylo asi jedno jakou má propustnost. Například rozdíl mezi ddr 1333 a nějakou šílenou frekvencí je nulový ALE pokud použijete grafiku, která onu paměť sdílí, tak nárust výkonu je markantní. Že?
Odpovědět0  0
Pride | 21.6.201321:07
Obě tyto ­"High­-End­" :D konzole jsou tedy výkoné jako průměrné pc a to chybí půl roku do vydání . Velmi zajímavá strategie ale jen pokud chcete zvítězit v kategorii průser roku .
Odpovědět0  0
Ps3hrac | 21.6.20130:29
Jde jen o tituly na danou konzoli nic vic nic min.ps vs xbox jsou jen medialni veci jak nalakat lidi na clanek nebo video a funguje to.
(Podle te tabulky je proste ps4 lepsi­)
vlastnim ps3 kvuli god of war atd.a ne kvuli to mu ze ma blu ray:­)nikdy jsi nekoupim xbox kvuli tomu ze mi jejich tituly nic nerikaji.­(slysel jsem ze GOW na xbox je dost dobra hra ale na strilecky mam PC­)


autor je podle mne majtel xboxu:­)

komentar bez diakritiky.
Odpovědět0  0
ErgoProxy | 20.6.201321:57
Obávám se, že použitím pomalých GDDR3 pamětí a ořezaného čipu to MS dost zabil. Architektura GCN je aspoň podle toho, jak se chová na PC ­(a není důvod, proč by se v konzoli v tomto měla chovat jinak­), dost hladová na propustnost pamětí, takže řešení SONY může být ve Full HD s vyhlazováním ve výsledku klidně 2x rychlejší...a to je DOST podstatný rozdíl!
Odpovědět0  0
kubino77 (8) | 20.6.201315:04
podle obsahu má v 3. kapitole být i srovnání úložišť, ale píše se tam jenom o pamětech. Nevypadlo vám něco?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.6.201317:21
Zřejmě jsem opomenul zmínku o tom, že obě konzole budou mít 500GB vyměnitelný disk.
Odpovědět0  0
MAMEradizvirata | 20.6.201310:54
Bože ty konzole odpor, fakt mi těžce evokují bakelitová 80. léta... Když se kouknu na ten nedávno avizovaný ­"Vivo­" od ASUSu a další příbuzné produkty...

Ten Xbox je v podstatě sprostý desktop ­(vykleštěný­)...

NextGen??? :­-D
Odpovědět0  1
MAMEradizvirata | 20.6.201311:18
Nechci vyvolávat flame, ale podle mého jsou tyto konzole posledním hřebíčkem do rakve AMD ­(pohřbeni do zlaté klece, nebudu se divit teoriím o konspiracích­)...
V konkurenci s příbuznými HTPC ­(+nV Experience­) a mobilními řešeními to budou mít tyhle konzole, obvzláště při svém vzhledu­/zaměření, opravdu těžké...
Odpovědět0  1
MAMEradizvirata | 20.6.201311:44
Někteří mi možná budou oponovat ­"kinecty­", hlasovým ovládáním atp., ty bych rád upozornil, že Intel zadotoval vývoj nových rozhraní ne nepodobných tomuto a hodlá s tím přijít na podzim patrně na své platformě ultrabooků ­(eDRAM­/Iris, jsou na to jako stvořené­)...
Odpovědět0  0
SatanS (211) | 20.6.201312:43
hřebíčkem do rakve AMD? jak to s tim souvisi?
Odpovědět0  0
Justin Apple | 20.6.20136:24
Po přečtení bezpočtu zasvěcených článků a shlédnutých reportáží, jsem se s vámi chtěl podělit o hlavní myšlenku autora článku.
Cituji jeho slova ve zhuštěném zápisu: ­" No vlastně... ani nevím, jestli se vyplatí koupit si Xbox one, protože umí oproti ps4, no ... co umí, ..aha jo má ten, jak se tomu říká kinect.­" Prosím nepište takovéto bludy. Vaše závěry a shrnutí jsou v řeči čísel ­(Vašich čísel­) tragické ­(snažíte se srovnávat DDR3 a DDR5, jako jablka a hrušky a ono to fakt nejde:­)­) , a ještě ke všemu se snažíte být objektivní ­(bože, že já na Vás vytáhnu Segu mega drive­).
PS4 bude výkonově lepší, tak proč to nepřiznat. Ani sebelepší přídavné zařízení xšrotům nepomůže. Mám doma xšroty, ps3 a PC, nenadržuju žádné platformě.
PS: Pro představu, když vám řeknu, že mám ve šrajtofli 450Kč a nebo 500kč, co je lepší? Čistě hypoteticky bych měl , ještě k těm 450Kč přidat vyleštěnou dvacku, to kvůli mrkvosoftí kinectové propagandě. Pořád z toho ale 500 Kč nebude :)
Odpovědět2  2
k8 | 20.6.20137:32
Dost ubohý :­) Nenadržuješ žádné platformě? Už to, že o xboxu píšeš jako o xšrotu, mluví za všechno. Pokud dokážeš napsat lepší článek, směle do toho :­) Kecaly jako ty opravdu miluju.
Odpovědět2  0
Justin Apple | 20.6.20137:40
Ano, omlouvám se, že jsem si dovolil nazvat xbox 360 xšrotem a Ps3 jsem označil jako ps3. Dostal jste mne pane. Nemám nic proti pisateli onoho článku, ale nevím zda­-li jste četl ten nadpis. Kdo je lepší? Vždyť tam všechny podklady dotyčný redaktor má. Na co se to teda ptá. Nebo to je řečnická otázka. Pokud jste Vy ten pisatel. Tak se Vám hluboce omlouvám, že jsem něco podotkl k článku. Pokud ne, bylo by dobré si ten článek ještě několikrát přečíst.
Odpovědět1  1
Jenda000 | 20.6.20138:32
Bohužel vám asi uniká jedna zásadní věc a to úhel pohledu.
Nejde porovnat lepší nebo horší jen z hlediska výkonu ­- to je pouze jeden úhel. záleží tedy na cílové skupině a jednotlivých hráčích, která vlastnost či soubor vlastností má pro ně za dané peníze větší přidanou hodnotu.

A vzhledem k tomu, že zařízení naprostá většina lidí kromě pár vyvolených vývojářů neviděla, nelze odpověď jednoznačně stanovit.
Pokud chcete něco validního ke článku podotknout, musíte také zapojit určitou míru sebereflexe ­- s vaším způsobem se nemůžete divit vyvolání podobného typu reakcí. Už tím, že podle českého koloritu automaticky ponižujete úspěšnou společnost o něčem svědčí. Můžete mít na produkty obou společností nelichotivý názor, ale nemůžete jim upřít úspěšnost ve vydělávání peněz ­- nehodnotím, jestli jsou jejich produkty výborné, dobré, akceptovatelné či neakceptovatelné. Faktem je, že kombinace jejich vývoje, marketingu a prodeje jim umí vydělávat peníze. A já nemám problém zhodnotit jejich produkt z hlediska přidané hodnoty a klidně jim za něj zaplatit. Nebudu jej ale následně hanit, protože byla na mě.

Jsem vlastníkem PS3 i PC, ale nijak se oproti další generaci nepozicuji ­- konzoli si primárně pořizuji pro existujících hry a je mi jedno jaké logo je na ní přilepeno. Volím tu, kde je více žánrů mnou hratelných her.
Pokud navíc bude možné na danou konzoli naportovat XBMC, případně používat stávající XBMC knihovnu, určitě to mou volbu podstatně ovlivní. Cena konzole bude jen asi o 1­/3 vyšší než sestavené HTPC a to je poměrně dobrý deal.
Stávající HTPC bych vyhodil a měl zase o jednu krabici a jedno dálkové ovládání méně.
Odpovědět4  1
Pavel Kovač (1033) | 20.6.20139:03
Ale tady nejde jen o výkonnostní stránku. Například nic se zatím neví o operačním systému nové Sony konzole. A vzhledem k tomu, že dnes nejsou konzole tak velký výkonnostní skok jako u minulé generace, tak bude podstatně důležitější právě softwarové vybavní a obsah. Výkon je dnes podružná záležitost.
Odpovědět1  2
Justin Apple | 20.6.20139:21
Ano, máte pravdu, proč by nemohly být obě konzole na stejné úrovni co se hratelnosti týče, ale mě spíš zajímá, jestli jedna konzole nepůjde dřív do kopru právě z toho důvodu, že se šetřilo na výkonosti. Na každou konzoli na světě se snad najdou chyby, ale začínat prodej už limitujícími výkonostními parametry a zakrývat to hratelností, nebo facebookem, nebo jiným multimediálním nesmyslem. ?
Odpovědět3  0
nameless1 (90) | 6.9.201318:14
O výkon bych se nebál, prý to dokonce zvládá upsamplovat 720p hry.
Odpovědět0  0
nameless1 (90) | 6.9.201318:15
Jé aha, on se mi pokazil stroj času
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.